Tugevate AIDSi-ravimitega seotud luude halvenemine

Tugevate AIDSi-ravimitega seotud luude halvenemine
Tugevate AIDSi-ravimitega seotud luude halvenemine
Anonim

Teadlased lisavad luude halvenemise tugevate AIDS-i ravimitega seotud ohtude nimekirja. Siiski peavad nad seda väikeseks kompromissiks neid ravimeid kasutavate AIDS-i patsientide suremuse järsule vähendamisele.

Aidsi 10. märtsi 2000. aasta väljaandes raporteerinud Pablo Tebas, M.D., St. Louis'i Washingtoni ülikooli meditsiinikooli nakkushaiguste osakonna meditsiinidotsent, ütleb, et proteaasi inhibiitorid leostavad mineraale. mõne HIV-patsiendi luudest.

Uuringus HIV-nakkusega meestega, kellele tehti luuskaneeringud, leidis Tebas, et tõenäosus, et proteaasi inhibiitoreid sisaldavat väga aktiivset retroviirusevastast ravi (HAART) saavatel patsientidel tekib osteopeeniaks nimetatav seisund, on kaks korda suurem kui patsientidel, kes seda ei teinud. inhibiitorite võtmine.Nii osteopeenia kui ka osteoporoos nõrgendavad luid, vähendades luumassi ja suurendades järgnevate luumurdude riski. Osteopeenia leostab luudest mineraalaineid, samas kui osteoporoos muudab luud poorseks. Osteoporoos on osteopeenia raskem vorm, millega kaasneb suurem luumurdude risk.

Uuring ei tõesta põhjuslikku seost, kuid näitab seost osteopeenia ja proteaasi inhibiitorite vahel. "Me ei tea, kas see toime tuleneb ainult proteaasi inhibiitoritest või proteaasi inhibiitorite ja teiste tavaliselt kasutatavate ravimite, mida nimetatakse nukleosiidi analoogideks, kombinatsioonist," ütles ta. "See on midagi, mida tuleb perspektiivselt uurida, mida me praegu teeme."

Skannimised tuvastavad vea

Alguses uurisid Tebas ja tema meeskond rasva ümberjaotumist patsientidel, kes said HAART-i. Rohkem kui 50 protsenti proteaasi inhibiitoreid kasutavatest patsientidest kogevad seda metaboolset probleemi, mille korral rasv liigub jäsemetelt ja näolt ning ladestub kõhtu.Püüdes seda muutust mõista, kasutas Tebas kahe energiaga röntgenikiirguse absorptsiomeetriat, et hinnata uuritavate käte, jalgade ja kõhu lihaste ja rasvade hulka. Kuna skaneerimine näitab ka luumassi, hakkasid teadlased märkama, et paljudel neist patsientidest oli madal luu-minera altihedus.

Võttes arvesse rasva ümberjaotumise uuringute andmeid, jagas Tebas 112 meessoost isikut kolme rühma: 60 HIV-patsienti, kes said HAART-i, 35 HIV-patsienti, kes said muid ravimeetodeid või ei ravita, ja 17 HIV-negatiivset isikut, kes olid kontrollid..

Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) juhiseid kasutades tegi ta kindlaks, et pooled proteaasi inhibiitoreid kasutavatest patsientidest vastasid WHO osteopeenia määratlusele. Kahekümnel protsendil HAART-i kasutavatest isikutest esines tõsine luukadu, võrreldes ainult 6 protsendiga kontrollrühmast.

"Samuti uurisime, kas rasva ümberjaotumise ja osteopeenia vahel on seos, kuid me ei leidnud seost," ütles Tebas.

Jätkake ravimite võtmist

Tebas soovitab proteaasi inhibiitoreid kasutavatel patsientidel nende võtmist jätkata. "Kuigi osteopeenia näib olevat ravi kõrvalmõju, on neil ravimitel muid kasulikke toimeid," ütles ta. "Nad on muutnud HIV-nakkuse krooniliseks haiguseks, millega saame hakkama ambulatoorselt, ja on dramaatiliselt vähendanud AIDS-i suremust."

Ta juhib tähelepanu sellele, et FDA kiitis ravimid heaks väga kiiresti ja ilma pikaajaliste ohutusandmeteta, kuna AIDSi sureb suur hulk inimesi. "Hakkame nägema ravi pikaajalisi kõrvalmõjusid ja hinda, mida me nende ravimite kasutamise eest maksame, sealhulgas rasvade ümberjaotumist, kõrget lipiidide taset ja osteopeeniat," ütles ta. "Praegu peame välja selgitama, miks need asjad juhtuvad, ja seejärel püüdma neid ära hoida."

Populaarne teema